Close

Identyfikacja wizualna – co to jest i dlaczego jest tak ważna?

Identyfikacja wizualna – co to jest i dlaczego jest tak ważna?

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to nic innego jak cała oprawa wizualna naszej marki.

 

Co składa się na system identyfikacji wizualnej?

Na system identyfikacji wizualnej składają się różnego rodzaju elementy graficzne, symbole, znaki, kolory, kształty itp. Takie elementy stosowane są w materiałach reklamowych, stronach www, social mediach i innych kanałach reklamy.

Bez wątpienia głównym elementem składającym się na system identyfikacji wizualnej będzie logo.

 

Dlaczego?

Logo to opracowany koncepcyjnie stylizowany znak graficzny, który opisuje naszą markę.

Taki projekt powinien zostać przygotowany przez specjalistę projektanta, grafika komputerowego, który na podstawie dobrej analizy i badań rynku, zgodnie z przeznaczeniem, psychologią kształtu i kolory przygotuje projekt będący rozpoznawalnym, kluczowym i nieśmiertelnym  znakiem Twojej marki.

 

Logo używamy na wszystkich akcydensach reklamowych, stronach internetowych, w social media i innych.

 

Poniżej kilka najważniejszych, podstawowych elementów SIW, które każda forma powinna posiadać:

  • Logo
  • Wizytówki
  • Ulotki
  • Papier firmowy
  • Teczki ofertowe
  • Strona www

Każda firma oczywiście będzie miała inne potrzeby dotyczące doboru takich elementów. Teraz nasuwa się pytanie „Skąd ja mam wiedzieć jakie elementy są potrzebne akurat dla mojej firmy?”.

W odpowiedzi na to pytanie odpowiem, że to bardzo indywidualna kwestia dla każdej marki. Aby dobrać odpowiednie elementy, akcydensy potrzebna jest przede wszystkim konsultacja przeprowadzona przez grafika (najlepiej grafika – marketingowca) z Klientem, analiza rynku, branży i innych, co powinno zostać wykonane na samym początku – jeszcze przed rozpoczęciem projektu logo.

Projektant graficzny, specjalizujący się w marketingu na podstawie powyższych działań pomoże dobrać nam odpowiednie kolory, kształty, doradzi jakie akcydensy reklamowe i inne elementy będą potrzebne firmie, na danym etapie jej funkcjonowania i w czasie późniejszym.

 

Czy identyfikacja wizualna jest ważna?

Identyfikacja wizualna jest bardzo ważna, ponieważ dzięki jej opracowaniu kreujemy wizerunek swojej marki na rynku, budujemy jej siłę i rozpoznawalność.

Warto zadbać o opracowanie systemu identyfikacji wizualnej na samym początku, ponieważ jeśli nie zrobimy tego na samym początku później nigdy nie zrobimy tego porządnie. Czym prędzej marka będzie miała swój ubiór, tym szybciej w połączeniu oczywiście z działaniami marketingowymi stanie się ważna na rynku, będzie rozpoznawalna i przyciągnie potencjalnych Klientów.

 

 

 

 

 

POLUB NAS NA FACEBOOKU!

Related Posts